poniedziałek, 19 marca 2012

Zaginione popiersie Grzegorza Kuciary

Fot. Grzegorz Kuciara


Nasza akcja inwentaryzacji podobizn Norwida przynosi kolejne smakowite owoce. Otrzymałem właśnie e-maila z Kanady, od p. Grzegorza Kuciary ze zdjęciem nieznanego popiersia poety jego autorstwa i krótkim komentarzem, który cytuję:
"Korzystając z zaproszenia do przesyłania wszelkich materiałów przesyłam zdjęcie popiersia C.K. Norwida, jakie wykonałem w 1978/79 jako jedną z prac dyplomowych w Gdańskiej PWSSP (obecna ASP). Władze uczelni podarowały popiersie liceum im. Norwida w Nowym Porcie. Niestety szkoła dawno nie istnieje i została przemianowana chyba na jakieś technikum. Niestety ślad po rzeźbie zaginął ( przynajmniej dla mnie). Pozostały mi tylko zdjęcia i to średniej jakości. Jeden z przyjaciół powiedział mi, że widział moje popiersie w jakiejś bibliotece, w Trójmieście, ale nie pamięta gdzie. Niestety inni też popełnili portret Norwida i nie ma pewności, że to nie był portret innego autora."
Bardzo dziękuję p. Grzegorzowi za odzew i jakże ciekawy materiał.


Gorący apel do miłośników Norwida i bywalców instytucji kulturalnych w Trójmieście: pomóżcie odnaleźć tę rzeźbę!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz